Elektryczna Syrena 105

Postanowiliśmy zbudować pierwszą na świecie Elektryczną Syrenę, pomysł w końcu dojrzał do realizacji.
Poszukiwania dobrego auta klasycznego jako bazy projektu "Elektryczna Syrena" trwały kilka miesięcy.
Po obejrzeniu kilku kandydatek przejechaniu w tym celu setek kilometrów kupiliśmy błękitną Syrenkę 105-kę.
Nasze klasyczne auto elektryczne wyposażone będzie w trójfazowy silnik prądu przemiennego, baterię nowoczesnych akumulatorów LiFePO4 o pojemności około 10kWh które pozwalają na pokonanie około 100km na jednym ładowaniu, oraz profesjonalny system nagłośnienia car-audio.
Po zakończeniu projektu Syrenka będzie nowoczesnym czysto elektrycznym samochodem nie emitującym CO2 ani żadnych innych szkodliwych substancji.

09/23/2014 - 10:17

Korzystając z faktu bezgłośnej pracy tego typu napędu wyposażymy syrenę w system audio z prawdziwego zdarzenia.
W tym celu zakupiliśmy profesjonalne maty wygłuszające DYNAMAT, które jak się okazało są pancernie pakowane w dwa kartony.

09/23/2014 - 10:20

Syrenka czeka na lakiernika, zdecydowaliśmy o pozostawieniu błękitnego koloru.
Już wkrótce będzie to najładniejsza syrenka w Polsce!

09/23/2014 - 10:21

Na pięknie polakierowanych na biało felgach są nowiutkie opony dedykowane do aut klasycznych.

10/30/2014 - 11:25

To prawda, że Syrenka miała już być lakierowana i składana, ale chwilowo leży na boku. Niektóre elementy podłogi wymagały dopieszczenia i stąd ten drastyczny widok. Natomiast jak widzicie po wiszącej tabliczce, Syrenka już się czuje elektryczna. :)

11/17/2014 - 20:12

Rama wyglądająca z zewnątrz nieźle kryła pod warstwą "zabezpieczeń" wiele ognisk rdzy. Została z nich odczyszczona, dokładnie wypiaskowana i bezzwłocznie pokryta podkładem wiążącym potencjalne resztkowe drobinki rdzy.

11/19/2014 - 19:27

Jest i zabezpieczenie antykorozyjne. Tutaj nie ma co oszczędzać - ma starczyć na długie lata.

11/28/2014 - 16:34

Pasowanie naszego silnika elektrycznego do przekładni Syreny zrealizowane. Uwagę zwraca jak mały jest ten silnik w porównaniu do spalinowego poprzednika.

03/14/2015 - 18:50

Podobno każda Syrena ma w tym miejscu rdzę. Pod wspornik dachu Fabryka Samochodów Małolitrażowych wkładała filc, co zapewniało korodowanie blach i dodatkowo wygłuszenie. Nasz elektryczny pojazd nie będzie miał tej przypadłości. Dach i wspornik starannie oczyściliśmy z rdzy, zamalowaliśmy farbą wiążącą jej pozostałości i w miejsce filcu powędrowało profesjonalne wygłuszenie bitumiczne. To już ostatnia prosta przed lakierowaniem!

08/26/2015 - 09:44

Siódmego maja Syrenka wyruszyła na wyprawę po nowy lakier. Nikt nie mógł podejrzewać, że nie będzie wracać aż przez trzy i pół miesiąca.

08/26/2015 - 09:52

Trwało długo, ale w końcu gotowe - Syrenka ma na sobie nowy lakier. Co do jej koloru nie było dyskusji... Zostaje barwa elektronów. :) Teraz czeka ją uzbrajanie i wszczepienie elektrycznego napędu.

11/05/2015 - 20:57

Syrenka EV od dzisiaj nazywamy naszą "sto-piątkę". Wyposażona jest już w akumulatory, silnik i falownik. Już wkrótce jazdy testowe!

09/23/2014 - 10:04

Syrenę przywieźliśmy do Łodzi z okolic Zielonej Góry gdzie stacjonowała w leśniczówce
w skutek czego wciąż znajdujemy w środku żołędzie.
Podczas transportu budziła spore zainteresowanie, nawet ksiądz się interesował więc mamy zgodę nieba na realizację projektu.

05/18/2016 - 12:19

Z pozoru drobiazg, a w rzeczywistości całkiem wymagające zadanie: estetycznie wkomponować nowe funkcjonalności Syreny EV w konsolę środkową deski rozdzielczej.
Używaliśmy płyt mdf, druku, frezarek do drewna i metalu, blachy, cięcia laserem, cięcia wodą.
Po szeregu prototypów, mamy już wersję finalną! Teraz, wystarczy ją już tylko polakierować.
W nowej wersji konsoli, wskaźniki wychyłowe, które oryginalnie prezentowały poziom paliwa i temperaturę wody, będą pokazywać stopień naładowania akumulatorów oraz prąd rozładowywania/ładowania (w zależności, czy rozpędzamy pojazd, czy hamujemy regeneracyjnie). Dodatkowo cyfrowo-diodowy wyświetlacz prezentujący wiele parametrów jazdy i przyciski do sterowania, przełącznik kierunku ruchu, a także elementy występujące w klasycznej wersji Syrenki - włącznik wycieraczek, włącznik świateł i stacyjka.

09/23/2014 - 10:41

W międzyczasie zaczęliśmy pracę na skórzaną tapicerką, która pochłonęła skóry z aż 4 krów.

09/23/2014 - 10:06

Syrena wciąż ze spalinowym silnikiem przeszła w Łodzi kolejną przeprowadzkę
do naszej ostatecznej siedziby na terenie WI-MY.

09/23/2014 - 10:08

Mimo atrakcyjnego wyglądu zdecydowaliśmy się na nowy lakier i prace blacharskie.

09/23/2014 - 10:11

W celu poprawienia niedoróbek po poprzednim właścicielu zdjeliśmy nadwozie z ramy która zostanie wypiaskowana.